Sunday, July 5, 2009

Tamar o Kurma?



korang mesti kenal apa itu Al Kurma.... or apa itu tamar sesemangnya sama je....
kat perkampungan ni mereka tanam banyak pokok kurma jenis ni ... yang takde biji nyer, buat landscap. aku nak panjat memang tak reti. buah yang masak tu jatuh jatuh hu hu,.. sambil jalan jalan tu aku geram je. dah le mereka jual mahal kat sini walhal buah tu sepah sepah je...

semalam aku , aku berkata, alangkah bagus kalau ada tangga dan orang petikkan tamar tu untuk aku. aku kata kat kawan aku, sebab tamar tu manis. em best . segar lagi yang ranum dari pokok .. pagi ni ader tukang kebun bersihkan pelepah dan mencantas cantas pokok kurma ni.. aku bagi taulah suruh petik yang ranum tu untuk aku...Yaeh... Hajat ku kesampaian hu hu.....







em ni tamar yang aku dah bersihkan dari habuk habuk , tak leh makan lagi kelat ni. kena simpan sampai tul tul ranum ... nanti leh bawak alik mesia tak pun aku kenduyie je ngn kawan2 aku hu hu leh petik lagi next time untuk korang hu hu........